ετικέτες

ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Ταυτότητα Σχολείου
     Το σχολείο μας (3ο 12/θ Δημ. Σχολείο Βέροιας) συστεγάζεται με το 14ο Δημ. Σχολείο σε ένα νεοκλασικό κτίριο 106 χρόνων, με ανατολικές τεχνοτροπίες, ενδιαφέρον πάντρεμα δύο πολιτισμών που κάποτε συνυπήρξαν. Χτίστηκε το 1908 από τους Τούρκους, δίπλα στο βήμα του Αποστόλου Παύλου, για να στεγάσει τη μουσουλμανική ιερατική σχολή. Τα γεγονότα  όμως της απελευθέρωσης της πόλης τους πρόλαβαν και το κτίριο αυτό δεν λειτούργησε ποτέ σαν μουσουλμανικό σχολείο.

     Βρίσκεται στο κέντρο, στην οδό Απ. Παύλου και σε φυσική επαφή ενός νοητού οικιστικού συνόλου που αποτελούν η Πλατεία Ρακτιβάν (Ρολόι),το Μεντρεσέ Τζαμί και το          Βήμα του Αποστόλου Παύλου με χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Το κτίριο έχει χαρακτηριστεί ως διατηρητέο για να διαφυλαχθεί η αισθητική όψη του πολιτιστική και ιστορική μαρτυρία μιας περασμένης εποχής.

Γενικά στοιχεία του Σχολείου

ΟΝΟΜΑ: 3Ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΕΡΟΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ 1 - 59100




ΕΚΠ/ΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ: Πρωτοβάθμια
ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ: 12/Θέσιο

Φιλοξενεί στο χώρο του το 14ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας

Γενικά Χαρακτηριστικά Ανθρώπινου Δυναμικού
Σχολικό έτος 2013-2014


Εκπαιδευτικοί

Αριθμός ανά ειδικότητα:
13 Δάσκαλοι (Π.Ε.70)
1 Γυμναστής (Π.Ε. 11)
1 Αγγλικής Γλώσσας (Π.Ε. 06)
1 Γερμανικής Γλώσσας (Π.Ε.07)
1 Γαλλικής Γλώσσας (Π.Ε.05)
1 Μουσικός (Π.Ε. 16)
1 Πληροφορικής (Π.Ε 20)
1 Δάσκαλος (Π.Ε.70) Τμήμα Ένταξης
Φύλλο : 8 άνδρες ,12 γυναίκες
Υπηρεσιακή κατάσταση : 18 μόνιμοι, 2 αναπληρωτές.
Έτη υπηρεσίας στο Σχολείο : 1 έτος – 7 εκπαιδευτικοί
                                                   2 έτη –  1 εκπαιδευτικός
                                                   3 έτη –  3 εκπαιδευτικοί
                                                   4 έτη –  1 εκπαιδευτικός
                                                   5 έτη –  1 εκπαιδευτικός
                                                   7 έτη –  1 εκπαιδευτικός
                                                   9 έτη –  2 εκπαιδευτικοί
                                                  15 έτη – 1 εκπαιδευτικός
                                                  16 έτη – 1 εκπαιδευτικός
                                                  19 έτη – 1 εκπαιδευτικός
                                                  20 έτη – 1 εκπαιδευτικός
Βοηθητικό Προσωπικό :  1 Καθαρίστρια ( μόνιμη )
                                            1 Σχολικός Φύλακας (μόνιμος)
                                            1 Σχολική Τροχονόμος (με σύμβαση έργου)


Γενικά Χαρακτηριστικά Μαθητικού Δυναμικού

Σύνολο μαθητών :  145

Ολοήμερο Τμήμα :   36 μαθητές

Διαδικασίες Αξιολόγησης

      Το Μάρτιο του 2014 το διδακτικό προσωπικό ενημερώθηκε από τον κ. Σχολικό Σύμβουλο Κουτσουπιά Φώτιο για το πρόγραμμα της «αυτοαξιολόγησης». Ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεδρίασε στις 27-3-2014 με θέμα: «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του εκπ/κού έργου της σχολ. μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-14-Διαδικασίες»και αποφάσισε ομόφωνα τη συμμετοχή του.
      Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε πέντε(5)ομάδες εργασίας. Η σύνθεση των ομάδων έγινε με τέτοιο τρόπο ώστε σε κάθε ομάδα να συμμετέχουν εκπαιδευτικοί διαφόρων τάξεων και ειδικοτήτων. Κάθε ομάδα ανέλαβε και ένα πεδίο  με τους αντίστοιχους δείκτες διερεύνησης.
      Πραγματοποιήθηκαν δυο (2) Ολομέλειες, μία στα μέσα Μαίου 2014 όπου και έγιναν οι πρώτες εκτιμήσεις των ομάδων εργασίας και δόθηκαν περαιτέρω διευκρινίσεις όπου χρειαζόταν. Στις 28-5-2014 έγινε η δεύτερη Ολομέλεια, όπου και παρουσιάστηκαν από τις ομάδες εργασίας τα πεδία διερεύνησης ώστε να συνταχθεί η έκθεση της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας με την καταγραφή της ενιαίας θέσης ή εικόνας για το σύνολο των δεικτών ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου.
      Στα διαστήματα μεταξύ των δύο (2) Ολομελειών έγιναν αρκετές συναντήσεις της κάθε ομάδας εργασίας όπου έγινε ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των μελών κάθε ομάδας αλλά και μεταξύ των ομάδων. Η πείρα και οι προσωπικές εμπειρίες κάθε εμπλεκόμενου εκπαιδευτικού, τα αρχεία του σχολείου, το βιβλίο πρακτικών και οτιδήποτε άλλο κρίθηκε αναγκαίο αποτέλεσαν τα μέσα για την συστηματική διερεύνηση των δεικτών.



1ο ΠΕΔΙΟ: ΜΕΣΑ - ΠΟΡΟΙ - ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ

ΤΟΜΕΑΣ: ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ

Δείκτης Αξιολόγησης 1.1. Χώροι του Σχολείου




  Το Σχολείο μας συστεγάζεται με το 14ο Δημ. Σχ. Βέροιας σε ένα κτίριο χτισμένο στις αρχές του προηγούμενου αιώνα . Το Σχολείο μας καταλαμβάνει τον 1ο όροφο ενώ από το ισόγειο  χρησιμοποιεί 2 από τις αίθουσες διδασκαλίας ,και το Γυμναστήριο, το οποίο χρησιμοποιείται σαν αίθουσα πολλαπλών χρήσεων ,είναι σχετικά μικρό και από κοινού με το 14ο Δημ. Σχ. Βέροιας. Στον 1ο όροφο υπάρχουν 5 αίθουσες διδασκαλίας (σχετικά μικρές), γραφείο δ/ντή και γραφείο διδασκόντων το οποίο χρησιμοποιείται και για την σίτιση των παιδιών του Ολοήμερου Τμήματος. Σε μία  μικρή αίθουσα του 2ου ορόφου στεγάζεται  το Τμήμα Ένταξης, που οργανικά ανήκει στο Σχολείο μας και δέχεται μαθητές και από τα δύο. Οι τουαλέτες βρίσκονται εκτός του κτηρίου κι αυτό είναι ένα πρόβλημα του Σχολείου ,ειδικά τις μέρες με κακοκαιρία. Το προαύλιο χρησιμοποιείται κι από τα δύο Σχολεία, βρίσκεται σε δύο επίπεδα κι αν εξαιρέσουμε τις σκάλες που υπάρχουν είναι ικανοποιητικό για τα διαλείμματα των μαθητών.

   Προβλήματα εστιάζονται στην έλλειψη :
α) ειδικών αιθουσών (π.χ αίθουσα Μουσικής, αίθουσα Εικαστικών, αίθουσα Θεατρικής Αγωγής, αίθουσα βιβλιοθήκης – αναγνωστηρίου, εργαστήρια φυσικής – χημείας)
β) αίθουσες δραστηριοτήτων (π.χ θεάτρου, πολλαπλών χρήσεων, αμφιθεάτρου)
γ) αίθουσα εστιατορίου (για το ολοήμερο σχολείο), ιατρείο.


Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη


1
2
3
4


1ο ΠΕΔΙΟ: ΜΕΣΑ - ΠΟΡΟΙ - ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ

ΤΟΜΕΑΣ: ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ

Δείκτης Αξιολόγησης 1.2. Εξοπλισμός - Διαθέσιμα Μέσα του Σχολείου
  
Ο εργαστηριακός εξοπλισμός είναι πολύ παλιός και λίγος. Όργανα και υλικά εργαστηρίων φυσικής – χημείας ελάχιστα και παλιά. Όργανα μουσικής ελάχιστα.(Μόνο ένα παλιό αρμόνιο και μερικά κρουστά Orff σε κακή κατάσταση).
 Ο εξοπλισμός και τα διαθέσιμα μέσα του σχολείου είναι επαρκή. Κάθε αίθουσα διδασκαλίας είναι εξοπλισμένη με Η/Υ ή laptop συνδεμένο με προτζέκτορα. Κάποιοι από τους Η/Υ είναι παλαιότερης τεχνολογίας. Στο γραφείο του Δ/ντή υπάρχουν δύο Η/Υ (σε πολύ καλή κατάσταση) και άλλος ένας -μόνο- για το διδακτικό προσωπικό στο γραφείο τους. (Πρόβλημα παρουσιάζεται με τη σύνδεση του internet γιατί μοιράζεται πολύ το σήμα). Τα οπτικοακουστικά μέσα διδασκαλίας (κασετόφωνα 3 , τηλεοράσεις 2,) θεωρούνται ικανοποιητικά. Τα 2 φωτοτυπικά μηχανήματα είναι αρκετά παλιά ,αλλά με τη σχετική συντήρηση κάνουν τη δουλειά τους. Η μικροφωνική εγκατάσταση είναι αρκετά καλή.
     Η έλλειψη των ειδικών αιθουσών για την οργάνωσή τους και τον εξοπλισμό τους θεωρούμε ότι είναι η κυριότερη αιτία της μη υπάρχουσας υποδομής για το σχολείο μας.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη


1
2
3
4



1ο ΠΕΔΙΟ: ΜΕΣΑ - ΠΟΡΟΙ - ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ


ΤΟΜΕΑΣ : ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ

Δείκτης Αξιολόγησης 1.3. Οικονομικοί Πόροι του Σχολείου

Οι οικονομικοί πόροι του Σχολείου προέρχονται από τις τακτικές και έκτακτες  επιχορηγήσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι οποίες δίνονται μέσω της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Βέροιας.
Επίσης πόροι προέρχονται και από το ενοίκιο του κυλικείου που λειτουργεί στο χώρο του σχολείου.
Οι οικονομικοί πόροι στα πλαίσια της οικονομικής κατάστασης που επικρατεί επαρκούν και καλύπτουν αρκετά τις λειτουργικές ανάγκες του σχολείου και μέρος από αυτές διατίθενται και για τον εξοπλισμό του σχολείου με απαραίτητο εξοπλισμό.
Επίσης οι διαθέσιμοι πόροι συμβάλλουν στην ανάπτυξη εκπ/κών δραστηριοτήτων και ενισχυτικών και υποστηρικτικών περεμβάσεων.


Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη


1
2
3
4


1ο ΠΕΔΙΟ: ΜΕΣΑ - ΠΟΡΟΙ - ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ


ΤΟΜΕΑΣ : ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ

Δείκτης Αξιολόγησης 1.4. Διδακτικό Προσωπικό του Σχολείου


  Το σχολείο μας βρίσκεται μέσα στην πόλη της Βέροιας και έτσι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί είναι μόνιμοι και υπηρετούν για πολλά χρόνια σε αυτό. Επομένως, το διδακτικό προσωπικό που ανανεώνεται είναι ελάχιστο.
  Οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών του σχολείου μας έχουν καλυφθεί έγκαιρα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και οι προβλεπόμενες ειδικότητες έχουν καλυφθεί όλες.
Η επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση των εκπ/κών ανταποκρίνεται στις διδακτικές και παιδαγωγικές απαιτήσεις του Προγράμματος Σπουδών. (Υπάρχουν εκπ/κοί με δεύτερο πτυχίο, με μεταπτυχιακό κ.λ.π)
  Οι εκπ/κοί συμμετέχουν ενεργά σε καινοτόμες δράσεις και προγράμματα και αναπτύσσουν επιστημονική δραστηριότητα. Το Σχολείο έχει συμμετάσχει έως τώρα σε προγράμματα περιβαλλοντικής εκπ/σης, προγράμματα Αγωγής Υγείας, Μαθηματικούς διαγωνισμούς, κ.λ.π. Επίσης οι γνώσεις και η εμπειρία των εκπαιδευτικών συμβάλλουν ικανοποιητικά στην ανάπτυξη δραστηριοτήτων στο χώρο του Σχολείου και της τοπικής κοινωνίας.(Το σχολείο λαμβάνει μέρος σε γιορτές και δραστηριότητες του Δήμου, διοργανώνει Πολιτιστικές Εκδηλώσεις, γιορτές κ.α.) Οι ανάγκες των μαθητών καλύπτονται επαρκώς εφόσον γίνεται ενισχυτική διδασκαλία, και υπάρχει Τμήμα Ένταξης. Σε αυτό έχει συμβάλει και η ικανοποιητική λειτουργία του Ολοήμερου προγράμματος.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη


1
2
3
4



2Ο ΠΕΔΙΟ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Δείκτης Αξιολόγησης 2.1. Διαμόρφωση και Εφαρμογή του Σχολικού Προγράμματος

Το ωρολόγιο πρόγραμμα οριστικοποιήθηκε με την έναρξη των μαθημάτων καθώς και η σχολική χρονιά ξεκίνησε με 100 %  πληρότητα εκπαιδευτικών, πλην του δασκάλου της παράλληλης στήριξης, εικαστικών και Η/Υ
Οι εκπαιδευτικοί της τάξης συνεργάζονται άψογα, ως προς την ύλη και τις διάφορες καινοτόμες  πρακτικές. Το ίδιο συμβαίνει και με τους υπόλοιπους δασκάλους και ειδικότητες, όπως η δασκάλα της τάξης συνεργάζεται με την δασκάλα της παράλληλης στήριξης, με την δασκάλα της μουσικής και γυμναστικής. Οι παρεμβατικές πρακτικές, που κρίνονται απαραίτητες εφαρμόζονται από το τμήμα ένταξης. Σε κάποιες περιπτώσεις ο εκπαιδευτικός της τάξης εφαρμόζει εξατομικευμένη διδασκαλία ή ακόμα και ενισχυτική διδασκαλία, με σκοπό την επίλυση μαθησιακών  αδυναμιών.
Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη


1
2
3
4


2Ο ΠΕΔΙΟ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


ΤΟΜΕΑΣ: ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Δείκτης Αξιολόγησης 2.2. Συντονισμός Σχολικής Ζωής

Έτσι όπως έχει διαμορφωθεί το ωρολογιακό πρόγραμμα του σχολείου δίνει την  δυνατότητα συνεύρεσης των εκπαιδευτικών των τάξεων και των ειδικοτήτων σε τακτά  χρονικά διαστήματα μέσα  στην εβδομάδα διαστήματα .
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τον καλύτερο προγραμματισμό, την αξιολόγηση των δράσεων, την διατύπωση και ανταλλαγή απόψεων και την αναθεώρηση  (αφαίρεση- πρόσθεση), δραστηριοτήτων.
Τα παραπάνω προάγουν την συνεργασία  και επιτυγχάνουν την αποφυγή παραλήψεων και λαθών, που έχουν εκλείψει στο μέγιστο βαθμό.
Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη


1
2
3
4


2Ο ΠΕΔΙΟ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ: ΑΞΙΟΠΟΊΗΣΗ ΜΕΣΩΝ- ΠΟΡΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Δείκτης Αξιολόγησης 2.3.Διαχείριση και αξιοποίηση των Μέσων και των Πόρων

Όλοι οι πόροι του σχολείου και ο εξοπλισμός του αξιοποιούνται και καλύπτουν τις ανάγκες των μαθητών. Εξαίρεση αποτελεί η αίθουσα της μουσικής των εικαστικών, των υπολογιστών Η/Υ  και των εκδηλώσεων, που δεν υφίστανται.
Επιπλέον δεν υπάρχει αίθουσα, που να καλύπτει τις ανάγκες σίτισης.
Η διαχείριση των οικονομικών πόρων γίνεται με τον καλύτερο τρόπο για τις ανάγκες του σχολείου
Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη


1
2
3
4



3ο ΠΕΔΙΟ: ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΤΟΜΕΑΣ: ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ


Δείκτης  Αξιολόγησης    3.1.  Σχέσεις μεταξύ  των  Εκπαιδευτικών


Οι εκπαιδευτικοί αισθάνονται ιδιαίτερα δεμένοι μεταξύ τους μέσα στη σχολική κοινότητα .Υπάρχει ένα καλά συντονισμένο στυλ εργασίας με διευκολύνσεις και χρήσιμες διευθετήσεις όσον αφορά στο εκπαιδευτικό έργο . Στις συνελεύσεις και στα διαλείμματα επικρατεί ο κοινός σχεδιασμός , ο στοχασμός και η ανατροφοδότηση σχετικά με τη διδασκαλία και τις κοινές δραστηριότητες . Διατυπώνονται οι θέσεις τους σε εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά θέματα και οι αποφάσεις είναι σχεδόν ομόφωνες .
Οι εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων είναι πλήρως ενσωματωμένοι με παρόμοιες ανησυχίες και ενδιαφέροντα . Οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων των τάξεων , συνεργάζονται σχετικά με την ύλη των μαθημάτων και τον τρόπο παρουσίασης τους . Η κοινή εργασία είναι εξίσου διασκεδαστική και παραγωγική αφού όλοι μοιράζονται παρόμοιες εκπαιδευτικές αντιλήψεις και στόχους , αναγνωρίζοντας και ενεργοποιώντας την ειδημοσύνη των συναδέλφων.
Με σεβασμό και ενδιαφέρον αντιμετωπίζονται οι νέοι συνάδελφοι από τους αρχαιότερους έτσι ώστε να επιτευχθεί η ομαλή επαγγελματική κοινωνικοποίηση τους . Η λειτουργία του σχολείου χαρακτηρίζεται ομαλή αφού πάντα επιθυμητός στόχος είναι η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.


Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη


1
2
3
4


3ο ΠΕΔΙΟ: ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΤΟΜΕΑΣ: ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Δείκτης  Αξιολόγησης   3. 2. Σχέσεις εκπαιδευτικών - μαθητών   και   μεταξύ   μαθητών

Στις περισσότερες  περιπτώσεις  οι σχέσεις  εκπαιδευτικών – μαθητών  διέπονται  από   αρχές  εκτίμησης ,   δικαιοσύνης  και  αλληλοσεβασμού . Σε γενικές γραμμές υπάρχει πνεύμα  συνεργασίας  χωρίς  αυτό ν’ αποκλείει κάποια προβλήματα . Τα προβλήματα  πειθαρχίας λύνονται με διακριτικότητα και ευαι­σθησία για την ομαλή λειτουργία του σχολείου. Το σύνολο των εκπαιδευτικών διέπεται από συναισθήματα ενδιαφέροντος και αγάπης για τους μαθητές. Τα παιδιά εμπιστεύονται αρκετά τους εκπαιδευτικούς, όπως και οι εκπαιδευτικοί τα παιδιά. Επίσης υπάρχει συνερ­γασία με ψυχολόγο της Α/θμιας Εκπαίδευσης , για παρακολούθηση μαθητών με δυσκολίες προσαρμογής και συμπεριφοράς και  συμβουλευτική   συνεισφορά σε γονείς -  εκπαιδευτικούς. Εκπαιδευτικοί και μαθητές συμμετέχουν σε προγράμματα που έχουν σχέση με το περιβάλλον, την αγωγή υγείας και τη φιλαναγνωσία. Πραγματοποιούνται προγράμματα ανακύκλωσης και κομποστοποίησης. Επιπλέον δίνεται σημασία στη διαφύλαξη της σωματικής ακεραιότητας των μαθητών, γι' αυτό δεν υπάρχουν πολλά κρούσματα σχολικής βίας και τα ελάχιστα που υπήρξαν λύθηκαν ομαλά , χωρίς ακραίες καταστάσεις. Πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις γίνεται προσπάθεια προσέγγισης  και νουθεσίας των μαθητών τόσο από τους εκπαιδευτικούς  όσο    και    από    το    διευθυντή.    Σε    επαναλαμβανόμενα  περιστατικά  καλούνται   και   οι   γονείς   για   ενημέρωση   και συζήτηση,  ώστε να  βρεθεί κάποια λύση.
Οι μαθητές σε μεγάλο ποσοστό επιδεικνύουν συμπεριφορά σύμφωνη με τους σχολικούς κανόνες - κανόνες τάξης που δημιουργούνται κατόπιν συνεργασίας εκπαιδευτικών - μαθητών. Συνήθως δεν υπάρχουν περιστατικά σχολικής βίας άξια λόγου, μεταξύ των μαθητών. Ένα - δύο που υπήρξαν λύθηκαν με συμβουλές από τους εκπαιδευτικούς και το διευθυντή και  ενημερώθηκαν και οι γονείς. Κάποια προβλήματα που δημιουργούνται  μεταξύ μαθητών μιας τάξης , με αφορμή το περιστατικό συζητούνται και λύνονται στην τάξη. Θέματα που δημιουργούνται στο χώρο της αυλής , λύνονται από τους εκπαιδευτικούς που εφημερεύουν. Μόνο κάποια σοβαρά ή επαναλαμβανόμενα περιστατικά οδηγούνται στο διευθυντή . Τέλος το κλίμα συνεργασίας και δημιουργικότητας που υπάρχει στους μαθητές , εκδηλώνεται σε εργασίες στην τάξη , καθώς και στις εκδηλώσεις και τις σχολικές γιορτές , μια και τα παιδιά είναι πρόθυμα να συμμετέχουν και να βοηθήσουν όπως μπορούν.


Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη


1
2
3
4


3ο ΠΕΔΙΟ: ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΤΟΜΕΑΣ: ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Δείκτης αξιολόγησης      3.3  Σχέσεις μεταξύ Σχολείου – Γονέων


Κατά τη διερεύνηση αυτού του δείκτη εξετάζεται η ανάπτυξη δημιουργικής συνεργασίας μεταξύ  Σχολείου  και  Γονέων . Η επικοινωνία είναι καθοριστικός παράγοντας για τη μάθηση και την εξέλιξη των παιδιών.
Η σχέση του Σχολείου με τους γονείς των παιδιών χαρακτηρίζεται ικανοποιητική.
Υπάρχει σταθερή ημέρα και ώρα επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων σε μηνιαία βάση , αλλά και δυνατότητα τηλεφωνικής επικοινωνίας. Οι γονείς δείχνουν ενδιαφέρον για την πρόοδο των παιδιών τους , αλλά και για τη συμπεριφορά τους στο χώρο του σχολείου. Αρκετοί είναι αυτοί που δεν ενδιαφέρονται και δεν συμμετέχουν ενεργά στις πρωτοβουλίες του σχολείου και είναι κυρίως γονείς αδύνατων μαθητών. Σε έκτακτες περιπτώσεις οι γονείς καλούνται ατομικά στο σχολείο για ενημέρωση και συμβολή στην αντιμετώπιση προβλημάτων.
Τα Σχολείο χαρακτηρίζεται από πλούτο σχεδίων δράσης , εντούτοις όμως παρατηρείται μικρή συμμετοχή γονέων σε δραστηριότητες του όπως διαλέξεις και συναντήσεις ειδικών ψυχολόγων για θέματα που αφορούν την αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς.
Η συνεργασία με το Σύλλογο γονέων είναι αρμονική και σταθερή και έχει συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη


1
2
3
4


3ο ΠΕΔΙΟ: ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΤΟΜΕΑΣ: ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Δείκτης  Αξιολόγησης    3.4.  Σχέσεις μεταξύ  Σχολείου - Φορέων


Η  συνεργασία  του  σχολείου  μας  με  τον  τοπικό  Δήμο  όπως  επίσης  και  με  τη σχολική  επιτροπή  είναι  πάρα  πολύ  καλή και  ποτέ  δεν  δημιουργήθηκε  κανένα  πρόβλημα ( ούτε  και  στο  πρόσφατο  παρελθόν ) . Το  σχολείο  μας  συμμετέχει  σύσσωμο  ή  αντιπροσωπευτικά  κατά  περίπτωση  σε  όλες  τις  δραστηριότητες  του  Δήμου .  
Οι  σχέσεις  του  διευθυντή  μας  αλλά  και  των  εκπαιδευτικών  με  το  συστεγαζόμενο  14ο  Δημοτικό  Σχολείο  είναι  αρμονικές  και  όπου  είναι  δυνατό πραγματοποιούνται  κοινές  ψυχαγωγικές  ή  εκπαιδευτικές  εκδηλώσεις  .
Υπάρχει  σταθερά  καλή  συνεργασία  του  σχολείου  με  τη  Διεύθυνση  Πρωτοβάθμιας  Εκπαίδευσης  του  νομού   και  το  ίδιο  καλή  είναι  η  σχέση  με  τον  Σχολικό  Σύμβουλο  της  Περιφέρειάς  μας . Ο  Σχολικός  Σύμβουλος  επισκέπτεται  το  σχολείο  μας  με  πρωτοβουλία  του  ή  κατόπιν  πρόσκλησής  μας  σε  έκτακτα  περιστατικά .
Το Σχολείο μας  είναι  ανοιχτό στην τοπική  κοινωνία  και  δημιουργεί  ημερίδες  με  επιστημονικούς  και  παιδαγωγικούς  φορείς ( παιδοψυχολόγους , λογοθεραπευτές , συγγραφείς ) . Οι  ημερίδες  πραγματοποιούνται  σε  ώρες  που  είναι  πρόσφορες  σε  γονείς ( ή  σε  οποιονδήποτε  θα  ήθελε  να  τις  παρακολουθήσει ) .
Ο  σύλλογος  γονέων  του  σχολείου  στέκεται  αρωγός  και  ενισχύει   είτε  υλικά  είτε  οικονομικά  είτε  ηθικά  κάθε  προσπάθεια  του  σχολείου . 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη


1
2
3
4



4ο ΠΕΔΙΟ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

ΤΟΜΕΑΣ: ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

Δείκτης αξιολόγησης 4.1. Ανάπτυξη στόχων του Προγράμματος Σπουδών.

Το Πρόγραμμα Σπουδών παρέχει στους δασκάλους τη δυνατότητα να αναλάβουν πρωτοβουλίες, όπως για παράδειγμα με παράλειψη ορισμένων δραστηριοτήτων και την αντικατάσταση τους με άλλες που ο δάσκαλος θεωρεί καταλληλότερες ή ακόμη και με παράλειψη κάποιων κεφαλαίων της ύλης όταν υπάρχει πίεση χρόνου.
Η διατύπωση των στόχων διδασκαλίας στο Πρόγραμμα Σπουδών χαρακτηρίζεται από σαφήνεια και τα σχολικά εγχειρίδια συμφωνούν με τους στόχους του Αναλυτικού Προγράμματος.
Η οργάνωση των περιεχομένων της γνώσης δε χαρακτηρίζεται πάντα από συνέχεια ή παρουσιάζει ελλείψεις (πχ Μαθηματικά Ε’ τάξης, βιβλία Ελληνικής Γλώσσας Β’ τάξης κ.α.).
Ειδικότερα:
Α’ τάξη: Για το γλωσσικό μάθημα κρίνεται πως η εικονογράφηση του βιβλίου είναι λειτουργική και συμβάλλει τόσο στην κατανόηση όσο και στην παραγωγή του προφορικού λόγου. Λείπουν όμως αυθεντικά κείμενα, όπως πρόσκληση, μικρή αγγελία εφημερίδας, απόδειξη ταμειακής μηχανής κ.α. Στις τελευταίες ενότητες του μαθήματος απουσιάζουν κείμενα από τον επιστημονικό τομέα, που αποτελεί έναν πολύ δελεαστικό χώρο για τους μικρούς μαθητές που δρουν αισθητηριακά. Η χρήση του Ανθολογίου είναι περιορισμένη, καθώς ο χρόνος είναι πιεστικός για την ολοκλήρωση των ενοτήτων του βιβλίου. Για τα Μαθηματικά σε ό,τι αφορά τον πολλαπλασιασμό οι μαθητές κατανοούν την πράξη ως επανάληψη της πρόσθεσης του ίδιου αριθμού, όμως δυσκολεύονται στην κατανόηση του μερισμού με τη χρήση της διαίρεσης. Ακόμα δυσκολεύονται να κατανοήσουν την πράξη της διαίρεσης ως αντίστροφη του πολλαπλασιασμού. Τέλος, πρέπει να τονιστεί η δυσκολία των μαθητών στη μεταγνώση, που εφαρμόζεται σε μεγάλο βαθμό στα Μαθηματικά. Για να την επιτύχουν απαιτείται και άλλου είδους μαθηματική σκέψη και «ωριμότητα».
Β’ τάξη: Κρίνεται ότι στα βιβλία του γλωσσικού μαθήματος δεν υπάρχει ικανός αριθμός λογοτεχνικών κειμένων.
Ε’ τάξη: Όσον αφορά το βιβλίο των Μαθηματικών αυτό κρίνεται τουλάχιστον ακατάλληλο για διδασκαλία, αφού δεν τηρείται μια λογική σειρά και τα κεφάλαια θυμίζουν πλίνθους ατάκτως ερριμμένους. Ειδικότερα στο μάθημα που διδάσκεται το Ε.Κ.Π αριθμών, το κεφάλαιο φτάνει στο τέλος του χωρίς οι μαθητές να έχουν κατανοήσει πώς το βρίσκουμε αφού αυτό δεν αναφέρεται πουθενά!
ΣΤ’ τάξη: Το βιβλίο των Μαθηματικών είναι μεν καλογραμμένο και κατανοητό αλλά η ύλη είναι αρκετή και «βγαίνει» με δυσκολία. Το βιβλίο δε της Ιστορίας είναι πυκνογραμμένο με πολλές έννοιες σε κάθε μάθημα, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολο για τους μαθητές αλλά και να υπάρχει μεγάλη πίεση χρόνου στην κάλυψη της ύλης.
Ειδικότητες: Κρίνεται ότι το βιβλίο και το Ανθολόγιο του μουσικού μαθήματος της ΣΤ’ τάξης δεν ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα των μαθητών οι δε δραστηριότητες τις οποίες προτείνουν πολλές φορές απαιτούν την ύπαρξη αίθουσας μουσικής (που δεν υπάρχει). Τέλος τα βιβλία της Μουσικής θέτουν ως προαπαιτούμενο προηγούμενη μουσική παιδεία (η οποία όμως μπορεί να μην υπάρχει αφού το σχολείο την προηγούμενη χρονιά μπορεί να μην διέθετε μουσικό).
Ο διαθέσιμος προς διδασκαλία χρόνος μερικές φορές δεν επαρκεί για να καλυφθεί η προβλεπόμενη ύλη (ακόμη και μετά τις παραπάνω παραλείψεις που αναφέρθηκαν).
Το βιβλία των εκπαιδευτικών δίνουν σαφείς οδηγίες οι οποίες όμως πολλές φορές δεν επαρκούν για να τον βοηθήσουν αποτελεσματικά στο έργο του (δεν έχουν λυμένες όλες τις ασκήσεις ή δεν παρέχουν επαρκείς πρόσθετες επιστημονικές πληροφορίες με αποτέλεσμα πολλές φορές ο δάσκαλος να στρέφεται σε εξωσχολικά βοηθήματα επιβαρύνοντας την ήδη κακή οικονομική του κατάσταση).
Οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν ώστε ο ρυθμός με τον οποίο καλύπτουν την ύλη να ανταποκρίνεται στις δυνατότητες των μαθητών.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη


1
2
3
4

4ο ΠΕΔΙΟ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

ΤΟΜΕΑΣ: ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δείκτης αξιολόγησης 4.2. Ανάπτυξη και Εφαρμογή Διδακτικών Πρακτικών.

Ο προγραμματισμός της ύλης γίνεται σε μακροεπίπεδο (ετήσιος, ανά ενότητα) και σε μικροεπίπεδο (εβδομαδιαίος, ωριαίος). Στη δεύτερη περίπτωση η προετοιμασία γίνεται με ακρίβεια, αφού πρώτα ο δάσκαλος λάβει υπόψη του το διδακτικό χρόνο, τις δυνατότητες των μαθητών , τους στόχους του μαθήματος, τα μέσα διδασκαλίας και τον τρόπο αξιολόγησης.
Οι διδακτικές μέθοδοι που επιλέγονται είναι κατά βάση μαθητοκεντρικές.
Η επιλογή της μεθόδου γίνεται με βάση τους διδακτικούς στόχους της ενότητας, τη φύση του γνωστικού αντικειμένου και τις ανάγκες των μαθητών. Στόχος είναι η μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων με εξοικονόμηση χρόνου.
Ο δάσκαλος φροντίζει να προλαμβάνει ή να επιλύει μικροπροβλήματα μη κανονικής συμπεριφοράς, παρέχει διευκρινήσεις, προσφέρει ευκαιρίες επιτυχίας σε όλους τους μαθητές, φροντίζει να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, τους ενθαρρύνει και αναγνωρίζει την ορθή συμπεριφορά τους.
Γίνεται χρήση εποπτικών μέσων διδασκαλίας με στόχο την πρόκληση της προσοχής των μαθητών και τη διέγερση του ενδιαφέροντός τους. Ενδεικτικά χρησιμοποιούνται: projectors, pcs και internet (όλες οι αίθουσες διαθέτουν) για την προβολή των σχολικών βιβλίων στον πίνακα αλλά και την προβολή εικόνων, φωτογραφιών και videos σχετικά με το μάθημα, οπτικά σύμβολα όπως χάρτες και σκίτσα, δραματοποίηση γεγονότων, επιδείξεις, ομιλίες από εξειδικευμένα άτομα μετά από πρόσκληση, επισκέψεις σε κατάλληλους χώρους.
Οι εργασίες που ανατίθενται στους μαθητές έχουν στόχο την οργάνωση της νέας γνώσης, την επεξεργασία και την επέκτασή της. Αν και υπάρχουν διαφορές μεταξύ των μαθητών (γλωσσικές, μαθησιακές, ρυθμού μάθησης κτλ.), οι εργασίες που δίνονται είναι συνήθως κοινές για όλη την τάξη εκτός από τις περιπτώσεις πολύ αδύνατων μαθητών στους οποίους ανατίθενται ξεχωριστές και ευκολότερες.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη


1
2
3
4


4ο ΠΕΔΙΟ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

ΤΟΜΕΑΣ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ

Δείκτης αξιολόγησης 4.3. Ανάπτυξη και Εφαρμογή Παιδαγωγικών Πρακτικών και  Πρακτικών Αξιολόγησης των Μαθητών.

Η οργάνωση της τάξης χαρακτηρίζεται από ποικιλία σχημάτων όπως εργασία σε ομάδες, εξατομικευμένη κτλ. προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι του μαθήματος και να ικανοποιηθούν οι γνωστικές διαφορές των μαθητών (στυλ και ρυθμός μάθησης, εξάρτηση, ευφυΐα κλπ.).
Οι μέθοδοι αξιολόγησης διαφοροποιούνται ανάλογα με το μάθημα και την ηλικία των μαθητών. Συχνότερα απαντώνται οι προφορικές ερωτήσεις και τα γραπτά τεστ με ερωτήσεις κυρίως κλειστού αλλά και ανοιχτού τύπου.
Ο δάσκαλος λαμβάνει υπόψη του τα αποτελέσματα της αξιολόγησης και προχωρά στο σχεδιασμό και στην επιλογή στρατηγικών για την επίλυσή τους (εφαρμογή άλλης μεθόδου διδασκαλίας, βραδύτερος ρυθμός, αυτοδιόρθωση κλπ.).
Οι μαθητές ενημερώνονται άμεσα για την ορθότητα των απαντήσεών τους και γενικά για την επίδοσή τους με αριθμητική βαθμολογία ή λεκτικές επισημάνσεις προφορικά ή γραπτά (περιγραφική αξιολόγηση). Για την περαιτέρω σταθεροποίηση της ορθής μαθησιακής συμπεριφοράς γίνεται χρήση κοινωνικών ενισχυτών (λεκτικές εκφράσεις, χειρονομίες, βαθμοί προόδου, τίτλοι κ.α.). Τα αποτελέσματα της ενδιάμεσης αξιολόγησης αξιοποιούνται για την ανατροφοδότηση της εκπαιδευτικής πράξης.
Ο δάσκαλος ελέγχει την πρόοδο κάθε μαθητή και σε περίπτωση εντοπισμού μειωμένης επίδοσης προβαίνει σε ανάπτυξη δραστηριοτήτων υποστήριξης του μαθητή.
Οι μαθητές νιώθουν άνετα στην τάξη, αλλά υπάρχει και ένας αριθμός μαθητών που δεν ολοκληρώνουν τις εργασίες που τους ανατίθενται ανεξάρτητα από τον βαθμό δυσκολίας τους.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη


1
2
3
4


4ο ΠΕΔΙΟ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

ΤΟΜΕΑΣ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Δείκτης αξιολόγησης 4.4. Ανάπτυξη και Εφαρμογή Εκπαιδευτικών
                                            Δραστηριοτήτων και Παρεμβάσεων.

Το σχολείο έχει αναλάβει τις προηγούμενες σχολικές χρονιές (αλλά και της τρέχουσας) την πραγμάτωση ενός ικανού αριθμού εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Ενδεικτικά αναφέρονται:

α) Η συμμετοχή του σχολείου στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς σε αθλητικούς αγώνες ή
    ενδοσχολικές γυμναστικές επιδείξεις (αθλοπαιδιές).

β) Ομιλίες στο σχολείο από διακεκριμένους λογοτέχνες (Ελισάβετ Τάρη, Νάτσιου
    Μαρία κ.α.).

γ) Επισκέψεις σε χώρους πολιτισμικού, ιστορικού, θρησκευτικού και επιστημονικού
    ενδιαφέροντος (Βυζαντινό Μουσείο Βέροιας, Αρχαιολογικό Μουσείο Βέροιας, 
    Βυζαντινές Εκκλησίες, Βήμα Αποστόλου Παύλου, Βεργίνα, Μουσείο Εκπαίδευσης,
    Πλανητάριο κ.α.).

δ) Εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων (Β’ Τάξη: Συναισθήματα, Δ’ Τάξη:
    Επιθετικότητα, Στ’ Τάξη: Κάπνισμα κ.α.).

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη


1
2
3
4


4ο ΠΕΔΙΟ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

ΤΟΜΕΑΣ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Δείκτης αξιολόγησης 4.5. Υποστήριξη της Επιστημονικής – Παιδαγωγικής
                                            Κατάρτισης και Εξέλιξης των Εκπαιδευτικών.


Κατά καιρούς πραγματοποιούνται ενδοσχολικές ή εξωσχολικές επιμορφώσεις από ειδικούς επιστήμονες, Σχολικούς Συμβούλους, Προϊστάμενο ή άλλους εκπαιδευτικούς.
Μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών εκδηλώνει ενδιαφέρον για συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα αλλά κυρίως για αυτά που πραγματοποιούνται σε πολύ κοντινές αποστάσεις καθώς ο εκπαιδευτικός, προκειμένου να παρακολουθήσει αυτά που πραγματοποιούνται σε μακρινές πόλεις, χρειάζεται να διαθέσει κόπο, χρόνο και χρήμα για να τα παρακολουθήσει.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη


1
2
3
4


5o  ΠΕΔΙΟ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ  ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
ΤΟΜΕΑΣ: ΦΟΙΤΗΣΗ  ΚΑΙ  ΔΙΑΡΡΟΗ  ΤΩΝ  ΜΑΘΗΤΩΝ
Δείκτης  Αξιολόγησης  5.1 : Παρακολούθηση   φοίτησης  και  σχολικής  διαρροής
     Στο  σχολείο  μας  διεξάγεται  διαδικασία  παρακολούθησης της  φοίτησης  των  μαθητών. Κάθε  τμήμα  με  την  ευθύνη  του  εκάστοτε  δασκάλου, καταγράφει  καθημερινά  τις  απουσίες  των  μαθητών  στα  φύλλα  ελέγχου, καθώς  και στο  Μαθητικό Απουσιολόγιο. Σε  περίπτωση  απουσίας, ενημερώνεται  το  σχολείο  από  τους  γονείς  του  μαθητή  τηλεφωνικά. Όταν  δε  συμβαίνει  αυτό, τότε  το  σχολείο επικοινωνεί  με  τους  γονείς  και  λαμβάνει  γνώση  για  τους  λόγους  απουσίας  του. Το  ίδιο  γίνεται  και  στην  περίπτωση  απουσίας  μαθητή  πάνω  από  μια  εβδομάδα.
    Σχετικά  με  την  έγκαιρη  προσέλευση  μαθητών  και  την  παρακολούθηση  των μαθημάτων, το  σχολείο  ανταποκρίνεται  σε  ικανοποιητικό  βαθμό, κλείνοντας  τις  πόρτες μετά  το  τέλος  της  προσευχής  και  ανοίγοντας  στη  λήξη  του  σχολικού  ωραρίου.
    Λειτουργεί  Τμήμα  Ένταξης  για  μαθητές  με  δυσλεξία  και  ειδικές  μαθησιακές  δυσκολίες  και  Πρόγραμμα  Ενισχυτικής  Διδασκαλίας  για  αδύνατους  μαθητές. Επίσης  γίνεται  παράλληλη  στήριξη  σε  μαθητή  με  αυτισμό.
   Όταν  απουσιάζει  μαθητής  για  μεγάλο  χρονικό  διάστημα  μεριμνάται  υποστηρικτική  διδασκαλία  από  τους  εκπαιδευτικούς.

1
2
3
4

5ο ΠΕΔΙΟ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
ΤΟΜΕΑΣ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Δείκτης αξιολόγησης 5.2: Επίδοση και πρόοδος των μαθητών

Η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και η διαμόρφωση στάσεων, αξιών και συμπεριφορών αποτελούν τους στόχους και το περιεχόμενο του Προγράμματος Σπουδών. Η επίδοση και η πρόοδος των μαθητών συνδέονται άμεσα με αυτό. Στις μεγάλες τάξεις (Δ΄,Ε΄ και Στ΄) ενώ παρατηρούνται ανάλογες βαθμολογίες μεταξύ των γλωσσικών μαθημάτων και των Μαθηματικών, υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ των μαθητών χαμηλής επίδοσης και αυτών υψηλής επίδοσης. Οι μαθητές χαμηλής επίδοσης παρουσιάζουν στασιμότητα και ένα πολύ μικρό ποσοστό αυτών μια μικρή βελτίωση. Οι μεσαίας και υψηλής επίδοσης βελτιώνονται συνεχώς. Επομένως η απόκλιση μεταξύ των μαθητών χαμηλής απόδοσης και αυτών της υψηλής απόδοσης δε φαίνεται να γεφυρώνεται.
Το σχολείο, λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών, τον ατομικό τρόπο και ρυθμό μάθησης, καθώς και τις ευκαιρίες που έχει κάθε παιδί για μάθηση στο οικογενειακό και κοινωνικό του περιβάλλον, παρέχει ενισχυτική διδασκαλία, λειτουργεί τμήμα ένταξης και εφαρμόζει παράλληλη στήριξη. Παρόλα αυτά οι επιδόσεις αυτών των μαθητών εξακολουθούν να είναι χαμηλές, καθώς γνωρίζουμε ότι τα αποτελέσματα είναι μακροπρόθεσμα. Ακόμα χρησιμοποιούνται  ποικίλα οργανωτικά σχήματα (π.χ. εξατομικευμένη διδ/λία, διδ/λία σε ομάδες κ.ά.) και ακολουθούνται ποικίλες διδακτικές μέθοδοι ανάλογα με το κάθε διδακτικό αντικείμενο. Τα αποτελέσματα είναι εμφανή στα ολιγομελή τμήματα (17 – 20 μαθητές), σε αντίθεση με τα πολυπληθή που υπάρχει στενότητα χώρου και χρόνου.  

1
2
3
4

5ο ΠΕΔΙΟ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
ΤΟΜΕΑΣ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Δείκτης αξιολόγησης 5.3: Ενισχυτικές, Υποστηρικτικές και Αντισταθμιστικές
                                             ενέργειες
   Το σχολείο δίνει τις ευκαιρίες στους μαθητές για ατομική και κοινωνική ανάπτυξη. Οι ευκαιρίες αυτές αφορούν  στην υλοποίηση προγραμμάτων Αγωγής Υγείας και Πολιτισμού, στην ανάπτυξη πολιτιστικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, εορταστικών εκδηλώσεων και μορφών επικοινωνίας του σχολείου τόσο με τη μαθητική όσο και την ευρύτερη κοινότητα, στη διοργάνωση επισκέψεων σε μέρη επιστημονικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος,  στη συμμετοχή σε καινοτόμες δράσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα τοπικών φορέων και σε προγράμματα δράσης κοινωνικού περιεχομένου και στην παρακολούθηση πολιτιστικών εκδηλώσεων και ενημερωτικών συναντήσεων και δράσεων για τη σχολική βία και εκφοβισμό.
   Όλες οι παραπάνω ευκαιρίες, που έχουν ως σκοπό την καταπολέμηση των διαχωρισμών και του αποκλεισμού και την ενδυνάμωση της αλληλεγγύης και της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών, έχουν αποφέρει θετικά αποτελέσματα και έχουν μειώσει τις συγκρούσεις.
   Επιπλέον, το σχολείο  με τα ειδικά προγράμματα για τις ειδικές κατηγορίες μαθητών, με τις διαδικασίες για την παρακολούθηση της φοίτησης όλων των μαθητών, με τα μέτρα για την υποστήριξη των μαθητών που απουσιάζουν για αρκετό διάστημα και τη συνεχή συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών  όλων των ειδικοτήτων επιδιώκει την καλύτερη και ασφαλέστερη παρεχόμενη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές του.  

1
2
3
4

Γ. Κύρια Αποτελέσματα της Αυτοαξιολόγησης

Από τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου, τα σημαντικότερα αποτελέσματα που προέκυψαν είναι ότι το σχολείο μας παρουσιάζει πληρότητα εκπαιδευτικών, υπάρχει συνεργασία δασκάλων τάξεων και ειδικοτήτων, ευχάριστο και δημιουργικό κλίμα στο Γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων αλλά και με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, καλές σχέσεις ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές και ευελιξία Προγράμματος Σπουδών.
Παρέχεται βοήθεια από παλαιότερους εκπαιδευτικούς στους νέους συναδέλφους. Γίνεται εύκολη ενσωμάτωση αλλοδαπών μαθητών, πραγμάτωση πολλών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και καθημερινή παρακολούθηση φοίτησης μαθητών και σχολικής διαρροής.
Οι τακτικές επιχορηγήσεις του ΥΠΑΙΘ για τα λειτουργικά έξοδα του σχολείου μας,
ο εξοπλισμός καθώς επίσης και τα διαθέσιμα μέσα του σχολείου μας  επαρκούν αρκετά(πάντα στα πλαίσια της οικονομικής κρίσης) για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες ενός  Ολοήμερου 12/θ Δημ.Σχολείου.
Κρίνεται απαραίτητη η δημιουργία αίθουσας πολλαπλών χρήσεων (Μουσικής, Θεατρικής Αγωγής, Καλλιτεχνικών. Αίθουσα εκδηλώσεων, αίθουσα Βιβλιοθήκης.
Θα ήταν χρήσιμο να πραγματοποιούνταν περισσότερες ημερίδες και σεμινάρια που να σχετίζονται με τις υπάρχουσες ανάγκες του σχολείου.
Επίσης, αποφασίζουμε να επιλέξουμε για συστηματική διερεύνηση τον Τομέα «Κλίμα και σχέσεις στο σχολείο», τους δείκτες που αφορούν:
1.     Σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών – μαθητών και μεταξύ των μαθητών.
2.     Σχέσεις μεταξύ σχολείου – γονέων.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας ενημερώνουμε ότι το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί αφού πρώτα αναθεωρηθεί.